in

Zobacz jak Vulkan poprawia grafikę gier [WIDEO]

Wczorajsze otwarcie konferencji Google I/O połączone z dwugodzinną prezentacją innowacji firmy z Mountain View przyciągnęła rzeszę widzów, ponieważ relację oglądało ponad 100 tysięcy osób. W ciągu 120 minut przedstawiono co przyniesie przyszłość dla produktów i rozwoju Google w postaci aplikacji, galanterii, sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości, a przede wszystkim systemu Android N.

Tym co nas najbardziej interesuje to oczywiście mobilny OS, który ma okazać się jesienią tego roku. Android N dodaje wiele ulepszeń wydajności czy bezpieczeństwa, w tym natywne wsparcie dla Vulkan API. Dałoby to programistom bezpośrednią kontrolę nad procesorem graficznym urządzenia. Z kolei, gry wykorzystując API mogłyby wyglądać lepiej, dzięki zaawansowanym efekty odbicia, rozmycia ruchu oraz wielu, wielu innych.

Teraz, moglibyśmy zapewne poświęcić jeszcze kilka akapitów na temat tego, co robi Vulkan, ale może lepiej byłoby zobaczyć wirtualną prezentację tego co można dzięki temu osiągnąć. Ten film, pojawił się krótko po prezentacji Google, porównuje obok siebie, jak nowoczesna gra wygląda bez API oraz bez niego.

Vulkan jest obecnie wspierany przez Galaxy S7 and Galaxy S7 edge, ale aplikacji korzystających z jego możliwości jest bardzo mało. Mając API natywnie w Androidzie, stałaby się dostępne dla znacznie szerszej gamy urządzeń, co powinno przełożyć się więcej gier napędzanych Vulkanem w najbliższej przyszłości.

Console-quality graphics on mobile? It’s not just possible, it’s coming soon! #io16 #vulkanhttps://t.co/9Brk1L8yOv

— Google Play (@GooglePlay) 18 maja 2016

Źródło: Twitter

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments